Upadłość konsumencka. Jak wpływa na marketing i PR ?

Upadłość konsumencka. Jak wpływa na marketing i PR ?

Co to jest upadłość konsumencka?

Upadłość konsumencka, a co za tym idzie zadłużenie konsumenckie jest główną przyczyną bankructw osobistych. Jest to również istotna przyczyna osobistego stresu finansowego, a także konfliktów rodzinnych. Konsekwencje i skutki mogą być długotrwałe i trudne do przezwyciężenia. Oto kilka wskazówek, jak uniknąć tej finansowej katastrofy. Unikanie zadłużenia konsumentów może być trudne. Dla wielu ludzi to sposób na życie, ale może Cię to kosztować znacznie więcej, niż myślałeś. Zadłużenie konsumenckie obejmuje zadłużenie z tytułu: kart kredytowych, kredytów samochodowych i tym podobne. Sztuczka polega na tym, aby całkowicie ich uniknąć, oszczędzając i finansując duże przedmioty później, zamiast płacić cały czas gotówką i zmagać się z niewielką ilością długu.

Jak upadłość konsumencka wpłynie na Twoją firmę i markę ?

W ostatnich latach nastąpił wzrost liczby firm zgłaszających upadłość. Tylko w 2019 r. ponad 2000 firm złożyło wnioski o upadłość. Oczekuje się, że w najbliższych latach ta liczba bankructw wzrośnie. Podczas gdy niektóre firmy mogą przetrwać burzę upadłościową inne mogą nie być w stanie się z niej podnieść, a ich marka również może ucierpieć.

Najlepszym sposobem ochrony marki jest zrozumienie kombinacji marketingowej i tego, co sprawia, że odnoszą one sukcesy. Twoja kombinacja marketingowa jest tym, co sprawia, że Twoja marka odnosi sukces. Może to być wiele różnych rzeczy, w tym:

  1. Rozpoznawalność marki
  2. Reputacja
  3. Docelowa
  4. Segmentacja klientów
  5. Polityka cenowa
  6. Strategia łączenia mediów
  7. Pozycjonowanie marki
  8. Branding produktu

Rozpoznawalność marki ma miejsce wtedy, gdy konsumenci rozpoznają nazwę, logo i/lub slogan Twojej firmy za pośrednictwem kanałów marketingowych, takich jak telewizja, radio lub reklamy prasowe. Może to być również wiedza, że Twój produkt jest wytwarzany przez określoną firmę, bez oglądania lub słyszenia o tym w mediach.

Reputację można określić jako to, jak konsumenci postrzegają Cię pod względem jakości i wiarygodności. Ta reputacja przychodzi z doświadczenia konsumenta z Twoją firmą i jej produktami. Jeśli firma chce wykorzystać rozpoznawalność swojej marki, musi być w stanie pokazać, że jej produkt lub usługa są lepsze od konkurencji. Powinny również mieć dobrą reputację, dobrze znaną na całym rynku.

Segmentacja docelowa klientów ma miejsce wtedy, gdy firma decyduje się na sprzedaż swojego produktu określonej grupie osób. Można to zrobić poprzez wiek, płeć, zawód lub poziom dochodów.

Polityka cenowa ma miejsce wtedy, gdy firmy określają, za ile chcą sprzedać swój produkt i jaka będzie ich marża zysku w oparciu o punkt cenowy.

Strategia łączenia mediów ma miejsce wtedy, gdy firmy decydują, czy chcą być na określonej stronie internetowej, podkaście lub drukowanym czasopiśmie.