Faktury z odroczonym terminem płatności są obecnie bardzo często spotykane, między innymi w branży transportowej. Firmy transportowe, które ich nie oferują, mogą mieć pewne problemy z pozyskaniem kontrahentów, jednak z drugiej strony są one dość problematyczne.
W końcu pieniądze otrzymamy najprawdopodobniej dopiero za kilka tygodni, a w tym czasie konieczny jest zakup paliwa, opłacenie pracowników i poniesienie wielu innych wydatków. Co zrobić w takiej sytuacji? Ciekawym i wartym rozważenia rozwiązaniem jest niewątpliwie faktoring dla transportu. Co Twoja firma transportowa zyska dzięki faktoringowi?
Utrzymanie płynności finansowej i zadowoleni kontrahenci
Niewątpliwą zaletą faktoringu jest możliwość utrzymania płynności finansowej firmy, dzięki czemu nie popadnie ona w problemy finansowe i będzie w stanie uregulować swoje zobowiązania wobec kontrahentów. W ten sposób nie tylko unikniemy sporej dozy stresu, ale także negatywnego wpływu na naszą reputację, jakie miałyby opóźnienia w płatności wynagrodzeń czy zobowiązań.
Środki pozyskane z faktoringu można przeznaczyć na bieżące wydatki, ale oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystać je do przeprowadzania inwestycji i dalszego rozwoju swojej działalności. To co zrobimy z pieniędzmi ze sprzedaży faktury, zależy tylko i wyłącznie od naszej własnej decyzji.
Kolejnym plusem są zadowoleni kontrahenci, którym w dalszym ciągu udostępniana jest możliwość korzystania z faktur z odroczonym terminem płatności. Dzięki temu mają oni dłuższy czas na zebranie potrzebnych środków (na przykład poprzez sprzedaż towarów, które im dostarczyliśmy), a nasza firma na tym nie cierpi.
Elastyczne warunki finansowania
Pieniądze na koncie nawet tego samego dnia i możliwość sprzedaży faktury w dowolnej walucie (a także otrzymacie środków przykładowo w euro, a nie w złotówkach) to cechy, które charakteryzują usługę faktoringową oferowaną przez Monevię. Jest ona dedykowana zarówno dla małych, jak i dużych firm transportowych i spedycyjnych. Nie mają znaczenia ich obroty, a z usługi mogą skorzystać zarówno nowe firmy, jak i te posiadające już ugruntowaną pozycję na rynku.
To Ty decydujesz ile faktur sprzedasz i jak często będziesz to robił. Możesz spieniężyć zarówno pojedynczą fakturę, jak i cały ich pakiet, a limit kwotowy dla nowych klientów to aż 50 tysięcy złotych. Możesz więc już od początku sprzedawać zarówno faktury na niewielkie kwoty (od 700 złotych), jak i nawet takie opiewające na kilkanaście czy kilkadziesiąt tysięcy złotych.