Smycze reklamowe to jedne z najstarszych, a zarazem najpopularniejszych gadżetów, które służą do promocji danej firmy lub marki. Mimo upływu lat i zmieniających się trendów są one w dalszym ciągu chętnie wybierane przez różne organizacje i przedsiębiorstwa, które chcą sprezentować drobny przedmiot swoim klientom lub potencjalnym partnerom biznesowym. Wpływ na ich popularność ma nie tylko dostępna na rynku różnorodność pod względem wzorów, kolorów i gatunków, lecz także cena i praktyczność. Z tego powodu smycze reklamowe są chętnie wybieranym gadżetem reklamowym zarówno przez niewielkie firmy, jak i również ogromne korporacje.
Wręczony podarunek dla klienta to sposób na stworzenie pozytywnego skojarzenia z marką!
Psychologia wpływu zbadana kilkadziesiąt lat temu przez Roberta Cialdiniego nie pozostawia do dnia dzisiejszego żadnych złudzeń. Wręczenie nawet niewielkiego drobiazgu potencjalnemu klientowi, czy partnerowi biznesowemu sprzyja tworzeniu pozytywnych skojarzeń oraz długotrwałych relacji wpływających na rozwój przedsiębiorstwa. Ale może zacznijmy od początku.
Podarowanie nawet drobnego przedmiotu (np. długopisu, ołówka z logo firmy, czy smyczy reklamowej) to miły gest, który z pewnością doceni każdy. Trudno znaleźć osobę, która nie lubiłaby bez okazji dostawać niewielkich, a przy okazji praktycznych i użytecznych prezentów, które można zabrać ze sobą dosłownie wszędzie. Z marketingowego punktu widzenia w takim działaniu możemy jednak sprytnie przemycić produkt, który będzie przypominał o naszej firmie lub marce. Jeśli będzie to wysokiej jakości rzecz, która sprawdzi się w codziennym użytku, a przy okazji będzie ładnie wyglądać, to w podświadomości obdarowanego stworzymy przeświadczenie o podobnych cechach naszego przedsiębiorstwa. Mało tego – obdarowany poczuje wewnętrzny obowiązek do sprawienia przyjemności również i nam. W efekcie dokona zakupu jednego z naszych produktów albo poleci naszą markę wśród znajomych.
Dlaczego akurat smycze reklamowe?
Chyba nie ma bardziej praktycznego gadżetu niż właśnie smycze reklamowe. Niby to taka prosta i zwykła rzecz, a jednak wzbogacona o estetyczne logo firmy, czy też myśl przewodnią (np. hasło „wysoka jakość i gwarancja skuteczności”) jest chętnie wybieranym gadżetem do promocji. Smycz pozwala obdarowanemu na zawieszenie kluczy lub służbowej plakietki, którymi posługuje się każdego dnia. Wbrew pozorom wcale nie musi być ona wyłącznie noszona na szyi czy zawieszona do spodni. Smycz reklamowa pozwoli także łatwiej znaleźć klucze lub inny cenny przedmiot w kobiecej torebce, czy plecaku, w których jak wiadomo, dość często się gubią.